SIP trunk problem

SW PBX Asterisk, nastavení, konfigurace, rady, návody, zkušenosti.

SIP trunk problem

Příspěvekod Ondrej » 03 zář 2014 08:48

Dobrý den,
Mám následující problém, potřebuji abych se SIP trunkem připojil k našemu poskytovateli. V přiloženém souboru přikládám screenshot správně nastaveného soft. telelefonu eyebeam, toto nastavení funguje správně.

Jak toto nastavení správně "přepsat" do SIP.conf? Jak bude vypadat a) registration string a b) SIP konfiguracni parametry?

a) Registration string:
register=???:???@???

b) SIP parametry:
canreinvite=no
type=peer
context=from-pstn
host=???
username=???
authuser=???
secret=SECRET
insecure=port,invite
nat=yes
qualify=yes

Mohl byste mi prosím někdo poradit? Zkoušel jsem snad všechny možné(a nemožné) kombinace registration string... napr:
8679187314106@ims.jx.chinamobile.com:SECRET:8679187314106@120.203.73.161:5060

Netuším jak to registrovat když provider používá doménu a současně proxy server. Muj asterisk (freePBX) odešle požadavek o registraci, ale je to bez reakce, bez jakéholiv chybového hlášení, jen prostě:

[2014-09-03 06:31:16] NOTICE[28311]: chan_sip.c:13728 sip_reg_timeout: -- Registration for '8679187314106@120.203.73.161' timed out, trying again (Attempt #56)

SIP DEBUG taky nic, protože z 120.203.73.161 a ani z ims.jx.chinamobile.com se nic nevrátí. eyebeam aspon vrátí aspon nějaké chybové kódy (kromě nedostupné linky taky bussy, nebo forbidden)
Zeptal bych se providera, ale tam je tezka komunikace...
Přílohy
eyebeam.PNG
eyebeam.PNG (39.98 KiB) Zobrazeno 21085 krát
Ondrej
 
Příspěvky: 2
Registrován: 03 zář 2014 08:43

Re: SIP trunk problem

Příspěvekod JardaX » 03 zář 2014 11:46

A jde skutečně o SIP trunk?
SIP trunky většinou nemívají registraci, protože se mezi partnery navazují na konkrétních IP adresách. SIP trunk je vysokokapacitní svazek propojující 2 systémy (ústředny) s předem dohodnutými IP adresami, směrováním, kodeky, atd. atd., na rozdíl od běžného SIP účtu, kde se k připojení několika málo kanálů používá registrace k SIP serveru na bázi autorizace, ale IP adresa zákazníka (SIP tel. přístroje) není předem známa a ani to operátora moc nezajímá.

Pokud totiž protistrana zná Vaše údaje, pak není potřeba nic registrovat.
JardaX
 

Re: SIP trunk problem

Příspěvekod Ondrej » 03 zář 2014 13:11

Děkuji za odpověď.

Dobře, řekněme že je to SIP účet.
Ale i v takovém případě by to přece mělo fungovat ne? tj. ústředna se zaregistruje (třeba jako ten telefon) a půjde volat? Mě se nepodaří ani zaregistrovat...

Nebo se prostě pletu a jako pokaždé, je to přesně opačně, než člověk očekává :-)
Ondrej
 
Příspěvky: 2
Registrován: 03 zář 2014 08:43

Re: SIP trunk problem

Příspěvekod Hugo » 04 zář 2014 08:36

Zdravím,
jak píše JardaX - registrace je u trunku málo pravděpodobná a pokud to na registrační požadavek neodpovídá, tak to buď posíláte na špatný server nebo ten server registraci vůbec neočekává a takové požadavky prostě zahazuje.
Ve Vašem případě je to ale mnohem jednodušší - host ims.jx.chinamobile.com totiž neexistuje a protože neexistuje překlad na IP adresu, tak registrační požadavek nemá kam dorazit.

Takže, pro začátek zkuste zprovoznit jen odchozí hovory. K tomu registraci nepotřebujete, stačí správně nakonfigurovat username a password do sip.conf:

[USERNAME]
canreinvite=no
type=peer
context=from-pstn
host=120.203.73.161
username=USERNAME
authuser=USERNAME
secret=SECRET
insecure=no
nat=yes
qualify=yes

kde USERNAME a SECRET nahradíte tím co Vám poslal operátor. Odhaduji, že USERNAME=8679187314106 , SECRET=zaslané heslo. Položka insecure Vás může a nemusí trápit u příchozích hovorů, takto je to bezpečnější a úroveň bezpečnosti snižujte jen když to bude potřeba.
S tímto nastavením by mělo být možné poslat operátorovi hovor (odchozí hovor) a měl by normálně projít, protože bude obsahovat potřebnou autorizaci.
USERNAME v názvu kontextu (to v hranatých závorkách) je kvůli příchozím hovorům, pokud budete potřebovat jen odchozí, můžete tam dát cokoli.

Další kapitolou je pak obrácený směr (příchozí hovor), kde asi bude potřeba vyřešit tu registraci. Dělal bych to ale postupně, aby bylo jisté, že opravdu máte potřebné údaje a že alespoň něco už funguje, tedy postupujete správným směrem.

Zkuste, uvidíte.
Hugo
 


Zpět na Asterisk

 


  • { RELATED_TOPICS }
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek